Livredning.DK
Online debat forum for Livredning i Danmark
Giv gerne dit online bidrag til vort livrednings debat forum. Debatemner ses nedenfor:
DEBATREGLER. Debatten er fri. Men indlæg, der af redaktionen skønnes at være ærekrænkende eller i strid med straffelovens bestemmelser, vil blive slettet. Det samme gælder falske, eller anonyme indlæg. Du kan deltage i debatten ved at kommentere indlæg, skrive dit eget indlæg eller ved at stille spørgsmål.
English speaking visitors please [click here] to go to our International Lifeguard Discussion Forum.
Forum: Spinal-skader ved Hovedspring
I dette forum kan du stille spørgsmål og/eller debattere Spinal-skader ved Hovedspring på lavt vand
Emne: Så fat det dog!
Navn: Peter Touborg Jensen
E-mail: petertouborg@hotmail.com
Dato: 06-03-2003  13:13
Gennem mit arbejde som aktivtetsmedarbejder på et Nordjysk feriecenter, har jeg tilbragt mange timer i vort badecenter. Det bliver ved med at overraske mig hvad folk kan finde på når det gælder hovedspring. Det dybeste sted i bølgebassinet er 1.80 meter, og det hænder ofte at folk (mest unge mæmd) springer på hovedet fra fra bølgeblæseren (1.5 meter) og et sving fra den 80 meter lange rutchebane (2.0 meter).
Folk fatter ikke at de kan komme til at sidde i en rullestol resten af deres liv, også selvom man fortæller det til dem bliver de fleste ved med at springe på hovedet, hvor der er for lavt.
Jeg har lappet mange flænger i hovedbunden sammem, og når man så fortæller de tilskadekommende hvor galt det kunne have gået, så ryster de på hovedet....
SÅ FAT DET DOG, FØR DET ER FOR SENT!
Hakuna matata, PT.

Svar:

Send dette debat-indlæg til en ven.

[ KONTAKT REDAKTIONEN ]


Kend kystlivredderens FLAG
KYSTLIVREDDER-FLAG: Læs hvad grønt, gult og rødt flag i livreddertårnet betyder.
Foto: Livredning.DK




Livredning.DK

WWW Livredning.DK
Kystlivredning-artikler
[Opgaverne på stranden] [Kystlivredder-FOTOS] [Redaktion]
Copyright © 1990-2005
Nyhedsmedie for Kystlivredning / Lifeguard Page of Scandinavia, Danish Section, Livredning.DK

ANNONCER:
SPEEDO.com Surf Life Saving Australia Lifeguardskills UK CSLSA California Surf Lifesaving Association Surf Life Savers UK American Lifeguard Association United States Lifesaving Association Lifesaving.COM - Lifesaving Resources Inc. Landinspektør DK-finder
Fastfreeway Autohits Fastfreeway Autohits Fastfreeway Autohits Fastfreeway Autohits